Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο μας.
Στο Μεινοτικό Γυμνάσιο- Λύκειο Ξάνθης κατά το σχολικό έτος 2023-24 και στα πλαίσια της Αξιόλογησης της Σχολικής Μονάδας στον άξονα Σχολείο - Οικογένεια, η ομάδα πραγματοποίησε τις εξής δράσεις με θέμα « Για καλύτερη ζωή: όχι στο κάπνισμα, όχι στους εθισμούς» : έρευνα σε μαθητές και γονείς με ερωτηματολόγια μέσω διαδικτύου, διαδικτυακή ενημέρωση- επιμόρφωση από μέλος του Κέντρου Πρόληψης «ΕΚΦΡΑΣΗ», δράση στην τάξη ( ΒΛ1) του σχολείου μας από μέλος της «ΕΚΦΡΑΣΗΣ» , πραγματοποίηση εκδρομής στο Μονοπάτι της Ζωής με συμμετοχή μαθητών από τα τρία τμήματα της Β Λυκείου του σχολείου μας. Όλες οι δράσεις είχαν στόχο να αφυπνίσουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για τη σοβαρότητα των εθισμών και των αρνητικών συνεπειών τους στην καθημερινή ζωή των ατόμων και στον κοινωνικό τους περίγυρο, να τους ενημερώσουν σε βάθος και ουσιαστικά και να παρακινήσουν τους εφήβους σε πιο υγιείς επιλογές στη ζωή τους.
Ομάδα δράσης: Παπαδοπούλου Ανδρομάχη, Αχμετ Ογλού Νουρή, Καραχότζα Μετήν, Μπαϊράμ Ιρφάν, Μπαντάκ Σεμπαχεδήν, Χουσεϊν Αλή Ερχάν, Χότσκα Μετήν
Οι οδηγίες και το Πρόγραμμα Εξετάσεων των Υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ 2024 είναι ΕΔΩ!
Τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, η ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος της Β΄Λυκείου, «Ταξίδι στις μνήμες του τόπου μου», πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Άβδηρα. Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κα. Ανυφαντή Μαρία και συνοδός καθηγήτρια ήταν η κα. Κίτσου Ελένη. Η δράση έγινε σε συνεργασία με το ΚΠΕ Βιστωνίδας στο πλαίσιο του προγράμματος «Ο κόσμος των Αρχαίων Αβδήρων».
Οι μαθητές/-τριες γνώρισαν τον πολιτισμό των αρχαίων Αβδήρων (μυθολογία, ιστορική διαδρομή, τέχνη) και διερεύνησαν την σχέση του φυσικού περιβάλλοντος με την εξέλιξη της αρχαίας πόλης. Το πρώτο μέρος του προγράμματος υλοποιήθηκε στο Μουσείο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι σε ομάδες, παρουσίασαν τα αρχαιολογικά ευρήματα μέσα από δραματοποιημένες ιστορίες και τα συνέδεσαν με την εποχή μας.
Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στα Άβδηρα και επισκέφθηκαν το πανέμορφο Αρχοντικό Παμουκτσόγλου, έμαθαν την ιστορία του και άκουσαν τους θρύλους που το συνοδεύουν.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ακολούθησε επίσκεψη στον Αρχαιολογικό Χώρο όπου οι μαθητές υποδυόμενοι ρόλους αρχαιολόγων, εργατών και συντηρητών, υλοποίησαν προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής και συντήρησης αγγείου.
Τέλος, ανηφόρισαν στο Πολύστυλον, παρατήρησαν την οχύρωση που είναι θεμελιωμένη άλλοτε πάνω σε τμήματα του αρχαίου τείχους και άλλοτε πάνω σε βράχο, θαύμασαν το αρχαίο λιμάνι και μαγεύτηκαν από το ειδυλλιακό τοπίο με την σπάνια φυσική ομορφιά.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ήταν μια υπέροχη βιωματική εμπειρία και εκφράζουμε τις θερμές ευχαριστίες μας στους υπεύθυνους του ΚΠΕ Βιστωνίδας, κα. Δαμιανάκη Ευαγγελία και κο. Κουρτέση Δήμο, η συμβολή των οποίων ήταν καθοριστική για την επιτυχία της εκπαιδευτικής δράσης.
Την Πέμπτη, 4 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκαν δράσεις στο σχολείο μας, στα πλαίσια της πανελλήνιας ημέρας σχολικής φιλοζωίας και έλαβε μέρος το μεγαλύτερο μέρος του μαθητικού δυναμικού της σχολικής μονάδας.
Συγκεκριμένα, τμήματα της Γ΄ Λυκείου, στα πλαίσια δράσης εθελοντισμού, παρουσίασαν σε άλλα τμήματα τα αποτελέσματα έρευνας που έκαναν για τα αδέσποτα ζώα στην Ξάνθη και όχι μόνο και τις εθελοντικές ομάδες προστασίας των ζώων που φιλοξενούνται στην πόλη. Επιπλέον, συγκροτήθηκαν ομάδες με μαθητές του Λυκείου οι οποίες έκαναν έρευνα και έφτιαξαν παρουσιάσεις ηλεκτρονικής μορφής με αντικείμενα τη σχέση ανθρώπων και ζώων, την αξία αυτή της σχέσης, τα είδη ζώων υπό εξαφάνιση, τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το ζωικό βασίλειο και τους πιθανούς τρόπους προστασίας του. Στην προσπάθειά τους αυτή χρησιμοποιήθηκε υλικό από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία.
![]() |
![]() |
Μαθητές της Β’ Γυμνασίου επικεντρώθηκαν στην φροντίδα των αδέσποτων ζώων της περιοχής γύρω από την σχολική μονάδα και τάισαν αδέσποτα ζωάκια που βρίσκονταν στον εξωτερικό χώρο του παραρτήματος του σχολείου. Ένα τμήμα της Β’ Γυμνασίου συμμετείχε σε ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου σχετικά με τα ζώα, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών για την φροντίδα και την προστασία των ζώων. Ακολούθησε δραματοποίηση σύντομων ιστοριών με ζώα από τους μαθητές.
![]() |
![]() |
![]() |
Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου παρακολούθησαν βίντεο από εκπαιδευτική τηλεόραση και εγκεκριμένες ταινίες με πρωταγωνιστή τον πιο πιστό φίλο του ανθρώπου, τον σκύλο και ακολούθησε συζήτηση για την προστασία των ζώων. Έγγραψαν άρθρα και εκθέσεις για τα ζώα και τις σχέσεις τους με τους ανθρώπους και αφηγήθηκαν προσωπικές ιστορίες που αφορούν τα ζώα και τη σχέση που ανέπτυξαν με αυτά, ενώ έδειξαν και φωτογραφίες από τα δικά τους ζώα.
![]() |
Δημιουργήθηκε ένας ψηφιακός διαδικτυακός πίνακας ανακοινώσεων με όνομα, με χρήση του εργαλείου ψηφιακής αφήγησης Padlet και όνομα "Το ζωάκι μου" όπου μαθητές κα μαθήτριες από όλα τα τμήματα του σχολείου ανέβασαν φωτογραφίες από ζώα δικά τους και της γειτονιάς και στη συνέχεια ψήφισαν την φωτογραφία που τους άρεσε περισσότερο. Έπαινοι και συμβολικά δωράκια αγορασμένα από φιλοζωικό σύλλογο της πόλης θα δοθούν στις καλύτερες από αυτές τις φωτογραφίες. Για τον διαδικτυακό πίνακα ανακοινώσεων "Το ζωάκι μου" πατήστε εδώ.
Τέλος, μαθητές και μαθήτριες τμήματος της Α΄ Γυμνασίου συμμετείχαν σε ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες – δημιουργίες που αφορούσαν την ενσυναίσθηση και τη δραματοποίηση ρόλων. Τα παιδιά μπήκαν στη θέση των ζώων και μίλησαν μέσα από εικόνες και σκίτσα, εμπνευσμένα από την Διεθνή Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων που συντάχθηκε το 1978. Ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός. Οι δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν σε χώρο του σχολείου.
![]() |
![]() |