ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

  • 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg

Σύμβαση Πολυήμερης Εκπαιδευτικής Εκδρομής στην Κρήτη και Ασφάλεια Αστικής Ευθύνης του Τουριστικού Γραφείου

 

Πρακτικό Αξιολόγησης Προσφορών Πολυήμερης Εκπαιδευτικής Εκδρομής στην Κρήτη

 

Προκήρυξη Πολυήμερης Εκπαιδευτικής Εκδρομής της Γ' Λυκείου στην Κρήτη

 

Πρακτικό Αξιολόγησης Προσφορών Εκπαιδευτικής Επίσκεψης Ν. Καρβάλης

 

Σύμβαση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Βόλου της Β' Λυκείου

 

Σύμβαση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Ιταλίας της Γ' Λυκείου

 

Σύμβαση Εκπαιδευτικής Εκδρομής Αθήνας της Α' Λυκείου

 

Ο αριθμός εισακτέων ανά Τμήμα και ΑΕΙ

 

Το Πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2019

 

Συνάντηση των μαθητών του σχολείου με τον ποιητή Κυριάκο Συφιλτζόγλου 

 

Σχέδιο υλοποίησης θεματικής εβδομάδας 2018-2019 "Δημοκρατική συνύπαρξη και ανθρώπινα δικαιώματα"

 

Προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος προγραμματισμένης εκδρομής στις 17/04/2019 στη Θεσσαλονίκη

 

Πρακτικό επιλογής ταξιδιωτικού γραφείου για την πολυήμερη εκδρομή στην Ιταλία από 12/03/19 ως και 18/03/19

 

Προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος πολυήμερης εκδρομής στην Ιταλία

 

Προκήρυξη εκλογών σχολικής εφορείας Μειονοτικού Γυμνασίου- Λυκείου Ξάνθης

 

Συλλογή τροφίμων για την Ομάδα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ξάνθης

 

Πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων υποψηφίων διδασκόντων στην Υποστήριξη Πιστοποίησης μαθητών Γ΄ τάξης Γυμνασίου για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής ΚΠπ, σχολικό έτος 2018-2019

 

Η εγκύκλιος για τις Πανελλαδικε?ς Εξετα?σεις ΓΕΛ 2019 σχετικα? με τα εξεταζο?μενα μαθη?ματα σε πανελλαδικο? επι?πεδο

 

Πρόγραμμα επαναληπτικών εξετάσεων Γυμνασίου (Ιουνίου 2017)  

 

Πρόγραμμα επαναληπτικών εξετάσεων Λυκείου (Ιουνίου 2017) 

  

Πρακτικό αξιολόγησης προσφορών ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής στη Θάσο

 

Πρακτικό αξιολόγησης προσφορών ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής στη Θεσσαλονίκη

 

Πρακτικό αξιολόγησης προσφορών πολυήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στην Αθήνα

 

Εξεταστέα Ύλη πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων 2016-2017

 

Πρόγραμμα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων περιόδου Μαϊου- Ιουνίου 2016

 

To νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων

Κανονισμός λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024 ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023 ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022(ΝΕΟΣ)!

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥ        

  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

Το Σχολείο αποτελεί ένα ζωντανό οργανισμό και,  για να λειτουργήσει αποδοτικά, χρειάζεται όσο το δυνατόν την  αρμονικότερη συνεργασία μαθητών, γονέων και καθηγητών.
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι ανάγκη να τηρείται ο παρακάτω κανονισμός, ο οποίος συντάχθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, λαμβάνοντας υπόψη τον προορισμό του Σχολείου και το ρόλο του μέσα στη κοινωνία.

Προς τους γονείς

1. Κηδεμόνας του μαθητή είναι οι φυσικοί γονείς, εφόσον κατοικούν στην πόλη που είναι το σχολείο. Σε διαφορετική περίπτωση ορίζουν εγγράφως τον κηδεμόνα του μαθητή.

2. Οι γονείς ? κηδεμόνες μετά την εγγραφή στο σχολείο επικοινωνούν τακτικά με τους εκπαιδευτικούς και το Διευθυντή, παρακολουθούν το ήθος, τη φοίτηση και την επίδοση του παιδιού.

3. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί είναι ο Γονέας ? Κηδεμόνας,  ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

4. Για συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις/προγράμματα/.δράσεις πρέπει να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα όπως ορίζει ο νόμος. Επίσης,  μπορεί να ζητηθεί η έγκριση και για εκδηλώσεις για τις οποίες δεν έχει προβλέψει η νομοθεσία.

5. Ο γονέας ? κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και για αυτό και δεν πρέπει να απουσιάζει από τις συγκεντρώσεις που ορίζονται. Επίσης,  καλό είναι να ενημερώνει και ο ίδιος το σχολείο για θέματα που θα επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του παιδιού.

6. Οι γονείς πρέπει να διαβάζουν με προσοχή τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές ή υπάρχουν στον πίνακα ανακοινώσεων  και να παρακολουθούν τακτικά τη σχολική ιστοσελίδα.

7. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να παρέχει συμβουλές σε άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου.

8. Γενικότερα, κανένας ανήλικος ή ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να πάρει άδεια.

9. Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή καλό είναι να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου  είναι στη διάθεσή όλων για οποιαδήποτε ενημέρωση.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται τακτικά  στο Σχολείο  και κυρίως:

  1. Στο τέλος κάθε τριμήνου/τετραμήνου για την απόδοση της  βαθμολογίας.
  2. Όσες φορές κληθούν εκτάκτως.
  3. Στις εκδηλώσεις του σχολείου.
  4. Στις συγκεντρώσεις γονέων και κηδεμόνων.
  5. Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους.
  6. Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση ο γονέας επικοινωνεί τηλεφωνικά και κανονίζει ραντεβού με τη Διεύθυνση.

Κανονισμοί για τη φοίτηση των μαθητών

1.Για την επίτευξη των στόχων που αναφέραμε πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση δυσκολεύει την πρόοδό τους. Η φοίτηση σύμφωνα με το νόμο είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές τηρούν το ωράριο εργασίας τους ? ιδίως την ώρα έναρξης των μαθημάτων- και κάθε άλλη σχολική εκδήλωση. Απουσίες γίνονται μόνο για σοβαρό λόγο. Απουσία για πάνω από δύο  ημέρες χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.

 2.Η ώρα του μαθήματος πρέπει να γίνεται σεβαστή από όλους. Αυτό σημαίνει ότι οι τάξεις που κάνουν μάθημα, δεν πρέπει να ενοχλούνται από άλλους μαθητές, οι οποίοι είτε έχουν κενό, είτε ασχολούνται με άλλες εκδηλώσεις.
Η παρακολούθηση της διδασκαλίας των μαθημάτων είναι δικαίωμα και υποχρέωση των μαθητών-τριών. Δεν είναι δυνατόν να παρατηρούνται επιλεκτικές απουσίες κατά τη διάρκεια του ημερησίου προγράμματος, ανάλογα με την επιθυμία ή τη θέληση των μαθητών, χωρίς άδεια από το Δ/ντή του σχολείου.

3.Οι μαθητές πρέπει να προσέρχονται εγκαίρως στο Σχολείο και αμέσως μετά την αποβίβασή τους από τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Μαθητές που θα αποδειχθεί πως δεν έρχονται κατευθείαν στο σχολείο κατά τη διάρκεια της πρώτης ώρας θα πάρουν απουσία και θα ενημερωθούν οι κηδεμόνες τους. Αν κάτι τέτοιο γίνεται συστηματικά, θα λάβουν ποινή που θα αποφασίσει η Διεύθυνση ή ο Σύλλογος Διδασκόντων.

4.Οι μαθητές απαγορεύεται να βγαίνουν από τον σχολικό χώρο κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου αλλά και να συχνάζουν στις τουαλέτες χωρίς λόγο.

5.Το κάπνισμα απαγορεύεται αυστηρά και στο χώρο του σχολείου αλλά και κατά τη διάρκεια σχολικών εκδρομών και εκδηλώσεων.

6.Η κατοχή και χρήση ενεργοποιημένου κινητού τηλεφώνου απαγορεύεται αυστηρά καθώς κα η λήψη φωτογραφιών ή βίντεο κ.ο.κ.. Τα τηλέφωνα των μαθητών που έχουν υποπέσει σε αυτό το παράπτωμα παρακρατούνται από τον Διευθυντή και αποδίδονται στον γονέα/κηδεμόνα.

7. Τα παιδιά μπορούν να ψωνίσουν από το σχολικό κυλικείο μόνο στη διάρκεια των διαλειμμάτων.

8. Οι μαθητές προσέρχονται στην τάξη τους πριν από τον διδάσκοντα, σε κάθε άλλη περίπτωση παίρνουν απουσία. Είναι επίσης υποχρεωμένοι να έχουν μαζί τους τα απαραίτητα για κάθε μάθημα ( βιβλία, τετράδια κ.α?).

9. Εάν χρειαστεί γονέας για κάποιο λόγο να πάρει το παιδί πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται έγκυρη ενημέρωση στον εκπαιδευτικό και υπογραφή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης.

10. Για τη συμμετοχή στη Φυσική Αγωγή και σε κάθε αθλητική δραστηριότητα του σχολείου είναι απαραίτητο να συμπληρωθεί το Ατομικό Δελτίο Υγείας.

Πρόγραμμα σχολείου

1. Η άφιξη των μαθητών γίνεται ως τις 8.30. Η έγκαιρη άφιξη βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Οι πόρτες του σχολείου είναι κλειστές κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.

2. Το διδακτικό ωράριο είναι το εξής :

8.15 ? 9.00

9.05 ? 9.45

 9.55 ? 10.35

10.40 ? 11.20

11.25 ? 12.05

12.10 ? 12.50

12.55 ? 13.35

13.40 ? 14.20

Όλες οι ώρες έχουν διάρκεια 40 λεπτά. Μεσολαβούν πεντάλεπτα διαλείμματα. Διαφοροποιείται η πρώτη ώρα που διαρκεί 45 λεπτά και το δεύτερο διάλειμμα που είναι δεκάλεπτο.

Ώρες ξεκούρασης ? διαλείμματα

Το διάλειμμα είναι ώρα παιχνιδιού,  ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων  αλλά είναι και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα, χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται.

Εκπαιδευτικές επισκέψεις ? γιορτές

Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού έργου. Οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται.

Εξωσχολικά υλικά

Μπάλες και παιχνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος  δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα .

Συμπεριφορά μαθητών

1. Η συμπεριφορά των μαθητών ελέγχεται σύμφωνα με τους νόμους και τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου, πάντα όμως με κυρίαρχο κριτήριο τις παιδαγωγικές αρχές :
α) Από τους διδάσκοντες καθηγητές, οι οποίοι έχουν δικαίωμα επιβολής τιμωρίας μιας (1) ώρας αποβολή από το μάθημα στους μαθητές που διαταράσσουν την ησυχία και το ήρεμο κλίμα στην αίθουσα διδασκαλίας και δεν επιτρέπουν να παραχθεί σοβαρό σχολικό έργο. Αυτοί θα προσέρχονται στο διευθυντή για ενημέρωση του ιδίου και εν συνεχεία του κηδεμόνα, και την καταγραφή της ωριαίας αποβολής στο βιβλίο των ποινών. Όσοι μαθητές επανειλημμένα διαταράσσουν το ομαλό κλίμα της τάξης θα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες ποινές.
β) Από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (διευθυντής, σύλλογος διδασκόντων).
Γενικότερα, όλες οι αποκλίσεις των μαθητών από τους κανόνες του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό προς τους καθηγητές τους, το συμμαθητή τους  και  τη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Αυτά θα αντιμετωπίζονται από το διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.
3. Για όλα τα παραπτώματα και την πιθανή τιμωρία των μαθητών ενημερώνονται οπωσδήποτε οι γονείς - κηδεμόνες είτε από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος, είτε από τη Διοίκηση του σχολείου.
4. Οι κηδεμόνες των μαθητών ενημερώνονται επίσης τακτικά με επιστολή το πρώτο 10ήμερο κάθε μήνα, για τις απουσίες όσων έχουν υπερβεί τις τριάντα  (30) και τη συμπεριφορά τους.

5. Δεν επιτρέπεται η άσκηση βίας (φραστικής ή σωματικής) από μαθητές προς τους συμμαθητές τους. Στις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός, αναγνώριση και ανοχή του άλλου, αλληλεγγύη. 0

 6. Οι μαθητές απαγορεύεται να φέρνουν στο σχολικό χώρο έντυπα ή ηλεκτρονικά πάσης φύσεως άσεμνου περιεχομένου.

7. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διακρίνονται για την ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση.

8. Στο μάθημα της φυσικής αγωγής οι μαθητές και οι μαθήτριες  πρέπει να προσέρχονται με αθλητική περιβολή  αποκλειστικά δική τους και χωρίς να φορούν εσωτερικά παντελόνι. Σε διαφορετική περίπτωση θα παίρνουν απουσία.

9. Η συμπεριφορά των μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη.

10. Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

11. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δε συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία.

12. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημαίνει το χώρο στον οποίο εργαζόμαστε όλοι μαζί για το σκοπό της μάθησης και της καλής συμπεριφοράς.

13. Οι μαθητές οφείλουν να διατηρούν καθαρούς τους χώρους του σχολείου, για λόγους υγιεινής, καλαισθησίας και προστασίας του περιβάλλοντος, πολιτισμού.
Δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν τρόφιμα ή αναψυκτικά στις αίθουσες.
14. Τέλος, δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών χωρίς πρόσκληση από εκείνους.

15. Οι μαθητές οφείλουν να φροντίζουν για τη διατήρηση της καθαριότητας της αίθουσας στην οποία στεγάζεται το Τμήμα τους. Φθορές που παρατηρούνται στην αίθουσα και δεν είναι ευθύνη των μαθητών του Τμήματος δηλώνονται στον καθηγητή της 1ης ώρας από τους επιμελητές στην αρχή του ωρολογίου προγράμματος και ο καθηγητής υποχρεούται να το αναφέρει στη Διεύθυνση: Μαθητής, ο οποίος προκαλεί εσκεμμένη φθορά τιμωρείται με απόφαση του διευθυντή ή του συλλόγου διδασκόντων, ενημερώνεται ο κηδεμόνας του από τη διεύθυνση και  υποχρεούται σε αποκατάσταση της φθοράς.

16. Σε περίπτωση που δε βρεθεί ο υπεύθυνος της φθοράς, υποχρεούται το 5μελές να αποκαταστήσει τη ζημιά με έξοδα όλων των μαθητών του Τμήματος.
Οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για την ποιότητα του σχολικού χώρου. Οι χώροι των αιθουσών, των τουαλετών και της αυλής του σχολείου πρέπει να παραμένουν καθαροί.


Κανονισμός  Λειτουργίας  Εργαστηρίου  Ηλεκτρονικών Yπολογιστών

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να εισέρχονται στην αίθουσα χωρίς την παρουσία του υπευθύνου.

2. Απαγορεύεται η μεταφορά τροφίμων ή ποτών στο χώρο του εργαστηρίου.

3. O εκπαιδευτικός ορίζει τις θέσεις εργασίας των μαθητών. Απαγορεύεται οποιαδήποτε αλλαγή χωρίς την έγκρισή του.

4. Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν επεμβαίνουν στη συνδεσμολογία του ηλεκτρονικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού.

 5. Οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για την καθαριότητα της αίθουσας και την ασφάλεια των μηχανημάτων. Φθορά μηχανήματος ή άλλου εξοπλισμού του εργαστηρίου που οφείλεται σε μαθητή, εκτός από τον αυστηρό πειθαρχικό έλεγχο που συνεπάγεται, αποκαθίσταται με δαπάνη του μαθητή. Αν δεν εντοπιστεί ο υπαίτιος, το κόστος της αποκατάστασης βαρύνει όλους τους μαθητές του τμήματος.

6. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να  προβαίνουν σε οποιαδήποτε ρύθμιση των υπολογιστών του εργαστηρίου. Οι  ρυθμίσεις αυτές γίνονται από τον υπεύθυνο του εργαστηρίου.

7. Απαγορεύεται η χρήση και διακίνηση παράνομου λογισμικού στους υπολογιστές του Σχολείου.

8. Ο μαθητής οφείλει να επισκέπτεται μόνο διευθύνσεις του διαδικτύου που περιέχουν υλικό σχετικό με την εργασία του.

9. Απαγορεύεται η μεταφορά λογισμικού από το διαδίκτυο σε υπολογιστές του σχολικού δικτύου (συμπεριλαμβανομένων προγραμμάτων προφύλαξης οθόνης, παιχνιδιών, βίντεο, τραγουδιών κ.ά.).

10. Οι μαθητές που δεν συμμορφώνονται με τον Κανονισμό Λειτουργίας Εργαστηρίων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ελέγχονται πειθαρχικά.

Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών

1. Η οργάνωση της σχολικής ζωής, το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη και η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο είναι ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής. Το θετικό περιβάλλον στο σχολείο είναι πολύ σημαντικό, διότι διαμορφώνει  κατά κύριο λόγο τη συμπεριφορά, τη σχολική επίδοση και τις αξίες που έχει ανάγκη ο μαθητής για την αποδοχή και την αναγνώρισή του από τη σχολική κοινότητα.

2. Κάθε μαθητής έχει μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή.

3.Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί , να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων. Έτσι κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του.

4. Ο εκπαιδευτικός που γνωρίζει την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών του, αντιμετωπίζει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματά τους.

5. Ο εκπαιδευτικός με την καθημερινή επαφή και επικοινωνία, φροντίζει να εξασφαλίζει την τάξη , την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία όλων. Η αρμονική συνεργασία επιτυγχάνεται με τη δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού, τον παιδαγωγικό τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τους μαθητές του.

6. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου.

7. Ο εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, κατά την οποία μπορεί κάθε γονέας να ενημερώνεται για την πρόοδο του παιδιού του. Σε περίπτωση ανάγκης ο γονέας ή κηδεμόνας μπορεί να επισκεφτεί τον εκπαιδευτικό, αφού πρώτα τον ενημερώσει τηλεφωνικά για την επίσκεψή του.

Τα δικαιώματα των μαθητών

1. Οι μαθητές του σχολείου είναι υποχρεωμένοι για οποιοδήποτε πρόβλημα να απευθύνονται ιεραρχικά, πρώτα στον υπεύθυνο τμήματος εκπαιδευτικό και εφόσον αυτός κρίνει σκόπιμο, μαζί στον διευθυντή.
Εάν επιθυμούν να απευθυνθούν στον σύλλογο των καθηγητών, το 5μελές συμβούλιο του τμήματος συντάσσει έγγραφο, το οποίο παραδίδει στο διευθυντή, ο οποίος το εισάγει, αναλόγως του θέματος ή στο συμβούλιο τμήματος (διδάσκοντες καθηγητές στο συγκεκριμένο τμήμα) ή στο σύλλογο των διδασκόντων.
2. Το 5μελές συμβούλιο τάξης αντιπροσωπεύει τους μαθητές του τμήματος στη διεκδίκηση οποιουδήποτε αιτήματος. Για θέματα που αφορούν όλο το σχολείο οι μαθητές αντιπροσωπεύονται από το 15μελές συμβούλιο του σχολείου.
3. Τα όργανα των μαθητών εκλέγονται μέσα από δημοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες, όπως ορίζει ο νόμος. Ο καθηγητής υπεύθυνος του τμήματος και των μαθητικών κοινοτήτων ορίζεται από το σύλλογο διδασκόντων και έχει μόνο συμβουλευτικό. ρόλο.

Κάθε μαθητής δικαιούται :

  1. Να απολαμβάνει το σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών του τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά το χρόνο εκτός τάξης (διαλείμματα, μετακίνηση με τα σχολικά λεωφορεία, περίπατοι, εκδρομές κ.λ.π)
  2. Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.
  3. Να προτείνει τρόπους για την καλύτερη διεξαγωγή του μαθήματος και σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό να αναλαμβάνει μόνος ή με συμμαθητές του να παρουσιάσει ένα μάθημα.
  4. Να αναλαμβάνει εργασίες για αντικείμενα που τον ενδιαφέρουν και να ζητά τη βοήθεια των εκπαιδευτικών του για τη μέθοδο, το σχεδιασμό, τις βιβλιογραφικές πηγές κ.λπ.
  5. Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, ανταλλαγές, σχολικές γιορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα, αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κλπ.)
  6. Ακόμα δικαιούται να ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού του σε προσωπική βάση, ώστε να επιλύσει συσσωρευμένες απορίες για το μάθημα και να ζητήσει απαντήσεις, διευκρινήσεις κ.λπ. που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη του συγκεκριμένου μαθήματος. Η βοήθεια αυτή μπορεί να δοθεί, ύστερα από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό, στο τέλος του ημερήσιου προγράμματος, ή στο χρόνο που θα θεωρήσει ο εκπαιδευτικός κατάλληλο και φυσικά στο χώρο του σχολείου.
  7. Να λαμβάνει γνώση του αξιολογημένου γραπτού δοκιμίου του (test, ωριαίο διαγώνισμα κ.λπ.) και να ζητά καλόπιστα διευκρινίσεις για το βαθμό του.
  8. Να ζητά περισσότερες ασκήσεις για τον εαυτό του, όταν θέλει να εμπεδώσει κάποια ενότητα καλύτερα.
  9. Μέσα σ? ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει την άποψη του
  10. Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα
  11. Να παίζει και να ψυχαγωγείται κατά την ώρα των διαλειμμάτων
  12. Να χρησιμοποιεί τους χώρους του σχολείου
  13. Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε του προσπάθεια.


Καθήκοντα  Επιμελητών.

Ο υπεύθυνος καθηγητής τμήματος ορίζει δύο (2) επιμελητές ανά ημέρα με αλφαβητική σειρά ή ανά θρανίο. Ο κατάλογος των επιμελητών τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος και αντίγραφο κατατίθεται στη Διεύθυνση.
Οι επιμελητές :
1. Είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της καθαριότητας της αίθουσας στην οποία στεγάζεται το τμήμα.
2. Φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη κιμωλίας, σπόγγου και καλαθιού στην τάξη.
3. Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά είτε προέρχεται από μαθητές του Τμήματος είτε από άλλους.
4. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αίθουσας ανοίγοντας τα παράθυρα.

 Καθήκοντα Απουσιολόγων.


Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο καθηγητή τμήματος με βάση τη βαθμολογία τους κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός). Ο απουσιολόγος με την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος παραλαμβάνει το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης, καταχωρεί τις απουσίες στους απόντες συμμαθητές του στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας, είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη, τη μη αλλοίωση ή φθορά του απουσιολογίου και μετά τη λήξη των μαθημάτων παραδίδει τα βιβλία στη γραμματεία. Το απουσιολόγιο ελέγχεται από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας, τον υπεύθυνο του τμήματος και τη διεύθυνση.
Ο απουσιολόγος επίσης, φτιάχνει το διάγραμμα της αίθουσας (πλάνο) με τη συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος.

1. Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ  ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ/ΛΥΚΕΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

2. ΤΟ 15ΜΕΛΕΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

3. O ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ/ΛΥΚΕΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ 

Απρίλιος 2024
ΚΔΤΤΠΠΣ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

ministy edu link

 

Didexan link

 

SCH link

 

digitalschool link

 

iep link

 

saferinternet link

 

pegausus link

Copyrıghtst Τεχνική υποστήριξη & επιμέλεια: Σοφία Σπυροπούλου ΠΕ86
© 2024. All Rights Reserved.