Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο μας.
Για την ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μας μονάδας έτους αναφοράς 2024-2025 πατήστε εδώ.
Απόκτηση Προσωπικού Κωδικού Ασφαλείας (password) για την υποβολή Μ.Δ. και Π.Μ.Δ.
Αγαπητοί μαθητές και απόφοιτοι,
Σας ενημερώνουμε ότι από σήμερα έως και Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025, όλοι οι υποψήφιοι που επιθυμούν να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ.) ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ.) πρέπει να προσέλθουν στο Λύκειο για να δημιουργήσουν τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας (password).
Η διαδικασία αφορά:
Το password είναι αυστηρά προσωπικό και θα χρησιμοποιηθεί για την επεξεργασία και οριστικοποίηση του Μ.Δ. ή Π.Μ.Δ. μέσα στον Ιούλιο.
Όσοι ενδιαφέρονται για εισαγωγή σε Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τη χρήση του ποσοστού της ειδικής κατηγορίας των Ελλήνων πολιτών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, να προσκομίσουν και το απαραίτητο δικαιολογητικό, αν δεν το έχουν τακτοποιήσει ήδη.
Δεν σταματάμε να αγαπάμε τον Άνθρωπο ...
Στα πλαίσια των δράσεων του Ενεργού πολίτη και της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και με τη συμβολή μαθητών που συμμετέχουν σε σχολικά προγράμματα, εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες, γονείς και κηδεμόνες, οργάνωσαν εθελοντικές δράσεις που αποσκοπούν στο άνοιγμα της σχολικής μονάδας στην κοινωνία και στην προσφορά στον συνάνθρωπο. Με σύνθημα «Νοιάζομαι ενεργά για την κοινωνία και τον συνάνθρωπό μου» το σχολείο μας προχώρησε στις παρακάτω εθελοντικές δράσεις για τη σχολική χρονιά 2024-2025:
Οι Αιτήσεις Προεγγραφής για φοίτηση στην Α' Τάξη του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης θα γίνονται από τις 10 έως και τις 20 Ιουνίου και από 8.30 το πρωί μέχρι 13.30 το μεσημέρι. Ο γονέας-κηδεμόνας με την Αστυνομική του Ταυτότητα θα συμπληρώνει μόνο το έντυπο της Αίτησης.
Για να ολοκληρωθεί η εγγραφή του μαθητή/τριας και προκειμένου να ακολουθήσουν οι μετεγγραφές το Σεπτέμβριο, πρέπει να μεταβούν άμεσα οι γονείς-κηδεμόνες στα Γυμνάσια όπου θα βρίσκονται οι Απολυτήριοι Τίτλοι των Δημοτικών, σύμφωνα με την γεωγραφική κατανομή.
Τα Απαραίτητα Δικαιολογητικά θα κατατεθούν στο Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, το Σεπτέμβριο.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
1. Υπεύθυνη Δήλωση για την κηδεμονία και τους τρόπους
επικοινωνίας και των δύο γονέων.
2. Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας ενός από τους γονείς.
3. Δύο φωτογραφίες.
4. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας-Φύλλο Ιατρικής
Εξέτασης Μαθητή/τριας.
Ξάνθη, 02/06/2025
Από τη Διεύθυνση
Στο πλαίσιο της δράσης «Παιδική και Εφηβική Παχυσαρκία», πραγματοποιήθηκαν ποικίλες εκπαιδευτικές και βιωματικές δραστηριότητες με τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου διεξήγαγαν ερωτηματολόγια με τους μαθητές, ενώ διανεμήθηκε σχετικό ενημερωτικό υλικό στις οικογένειες. Η εκπαιδευτική κοινότητα συμμετείχε ενεργά και σε εθελοντική αιμοδοσία, αναδεικνύοντας το πνεύμα προσφοράς. Επιπλέον, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Μουσείο Ανθρώπινου Σώματος στη Θεσσαλονίκη, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις μέσα από μια βιωματική εμπειρία. Ιδιαίτερη στιγμή της δράσης αποτέλεσε η βιωματική παρέμβαση με τίτλο «Παχυσαρκία και εικόνα του σώματος», από την ψυχολόγο του σχολείου μας, κα Τόμκου Βίκυ.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη διατροφολόγο κα Αλή Ογλού Μπιννούρ για την παρουσίασή της και τη συζήτηση με τους μαθητές μας στο χώρο του σχολείου, γύρω από τη σωστή διατροφή και τη σημασία της υγείας.
Οι εκπαιδευτικοί της δράσης: Αμέτ Ογλού Νουρή, Γκλέζου Αθανασία, Καραχότζα Μετήν, Μπαντάκ Σεμπαχεδίν, Χότσκα Μετήν, Χουσεϊν Αλή Ερχάν
Στα πλαίσια αξιολόγησης της σχολικής μας μονάδας και συγκεκριμένα στον άξονα «Σχέσεις μαθητών/τριών» με θέμα τα παραδοσιακά παιχνίδια που τείνουν να ξεχαστούν, έγινε η αναπαράσταση των παιχνιδιών αυτών, σύμφωνα με το ενδιαφέρον των μαθητών.
Επίσης οι μαθητές του σχολείου μας ζωγράφισαν τα παιχνίδια που τους τράβηξαν περισσότερο την προσοχή και έγινε και μια έκθεση ζωγραφικής στο προαύλιο χώρο του γραφείου των καθηγητών.
Στις 22-25 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του Μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Ξάνθης στο πλαίσιο των «Γιορτών Νεολαίας του Δήμου Ξάνθης» εικαστική έκθεση με θέμα «Έρευνα και δράση μέσα από το “Επιχειρείν” και “Περιβάλλον”, το οποίο θέμα αποτελεί και το αποτέλεσμα του ομώνυμου σχεδίου δράσης του Άξονα 1 (Διδασκαλία – Μάθηση – Αξιολόγηση) στο πλέγμα της εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Εκτέθηκαν εικαστικές δημιουργίες των μαθητριών και των μαθητών από οριγκάμι, κολάζ, ζωγραφιές, κατασκευές με χαρτί, ξύλο, ύφασμα, ηλεκτρικές κατασκευές, εμπνευσμένες από την παραγωγική διαδικασία και τα διάφορα στάδιά της, καθώς και την αποτύπωση της κλιματικής αλλαγής στο περιβάλλον μέσα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειες.
Στην έκθεση συμμετείχαν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Μειονοτικού Γυμνασίου Ξάνθης όλων των τάξεων, υπό την καθοδήγηση της Υπεύθυνης Ομάδας Εκπαδευτικών: 1) τον κ. Κωνσταντίνο Ζωγραφόπουλο ως συντονιστή της ομάδας αυτής, 2) την κ. Νεμπιέ Χασάνογλου, Εικαστικό, που είχε την ευθύνη να στηθεί η εικαστική έκθεση, 3), τον κ. Μουσταφά Χατζή, 4) τον κ. Ιρφάν Μπαϊράμ, 5) την κ. Αϊσέ Σαλήμ, 6) την κ. Σεβήμ Καδή και 7) την κ. Μαρία Θεμελή.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025, πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας, στον άξονα «Σχέσεις μαθητών – μαθητριών», δράσεις με θέμα τα συναισθήματα στην εφηβεία, την ενσυναίσθηση και τη συμπερίληψη. Σ΄αυτές συμμετείχαν τμήματα της Β΄ και Γ΄ Λυκείου.
Συγκεκριμένα, οι συναντήσεις - παρεμβάσεις με τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «ΕΚΦΡΑΣΗ» Ξάνθης, είχαν επίκεντρο την αναγνώριση και αποδοχή της διαφορετικότητας και τις σχέσεις στην εφηβεία. Οι δραστηριότητες είχαν βιωματικό χαρακτήρα, ενώ συνοδεύονταν από δημιουργικό διάλογο και αναστοχασμό.
Σημαντική στιγμή αποτέλεσε η συμμετοχή μαθητριών της Β΄ Λυκείου σε διαγωνισμό του ΕΕΕΕΚ Γενισέας με θέμα την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στα μουσεία. Δημιουργώντας μακέτα αποτύπωσαν τις ιδέες τους, δείχνοντας ευαισθησία και ενσυναίσθηση.
Μάλιστα, αντιπροσωπεία 30 μαθητών του σχολείου μας, συμμετείχε στις 4/12/2024, στις δράσεις του ΕΕΕΕΚ Γενισέας για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας ατόμων με αναπηρία, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης. Εκεί ήρθαν σε επαφή με μαθητές του ειδικού σχολείου, γνωρίστηκαν και έλαβαν μέρος όλοι μαζί σε παιχνίδια και καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
Κατά την περίοδο Δεκεμβρίου 2024 – Απριλίου 2025, η ψυχολόγος του σχολείου συντόνισε ομαδικές συναντήσεις στα τμήματα, με στόχο τη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών. Έτσι, με την καθοδήγησή της οργανώθηκαν κύκλοι συζητήσεων, ενώ τα παιδιά εκφράστηκαν και με ζωγραφικές δημιουργίες όπου αναδύθηκαν βαθύτερα συναισθήματα.
Με μεγάλη προθυμία συμμετείχαν και στις παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 3/4/2025, από την κοινωνική λειτουργό του Κ.Υ. Ξάνθης, με αντικείμενο τη διαχείριση του άγχους στις συναναστροφές με τους άλλους και το διαφορετικό.
Ξεχωριστή εμπειρία υπήρξε η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό του MakeAWish, ζωγραφίζοντας το Αστέρι του οργανισμού και γράφοντας δοκίμιο για τη λειτουργία και την προσφορά του.
Τα αποτελέσματα των δράσεων ήταν εξαιρετικά. Μέσα από τις παρεμβάσεις, παρατηρήθηκε αισθητή βελτίωση στην επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Τα παιδιά έδειξαν μεγαλύτερη διάθεση να εκφραστούν, να ακούσουν τις απόψεις των συμμαθητών τους και να επιλύσουν διαφωνίες με σεβασμό και ψυχραιμία.
Θερμές ευχαριστίες εκφράζουμε στους ειδικούς επιστήμονες για την πολύτιμη βοήθειά τους στην υλοποίηση των δράσεων, το στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης «ΕΚΦΡΑΣΗ» Ξάνθης κ. Μαμούτ Ιρφάν, την ψυχολόγο του σχολείου κα. Τόμκου Βασιλική και την κοινωνική λειτουργό του Κ.Υ. Ξάνθης κα. Ψεμματάκη Παγώνα.
Η ομάδα των εκπαιδευτικών:Ανυφαντή Μαρία, Κίτσου Ελένη, Εμίν ογλού Εμπρού, Ιμπράμ Φεριντέ, Οσμάν Σινάν, Τικμέ Σουλεϊμάν ογλου Σουλεϊμάν