Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο μας.
Στα πλαίσια της αξιολόγησης και μέσω σχολικών προγραμμάτων εκπαιδευτικοί, μαθητές και μαθήτριες οργάνωσαν εθελοντικές δράσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας και σε ευρύτερο τοπικό επίπεδο.
Εθελοντικές δράσεις των μαθητών μας:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στις προσπάθειες μας αυτές. Συγχαρητήρια και πολλά μπράβο σε όλους τους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους!
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024, στο πλαίσιο της Εσωτερικής Αξιολόγησης του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης, πραγματοποιήθηκαν στον άξονα «Σχέσεις μαθητών-μαθητριών» πολλαπλές δράσεις με θέμα: «Οι τέχνες ως μέσο συνεργασίας, έκφρασης και δημιουργίας». Σε αυτές συμμετείχαν όλα τα τμήματα του Γυμνασίου και πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με την καθηγήτρια εικαστικών του σχολείου μας.
Στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν αποφασίστηκε να δημιουργηθούν έργα τέχνης που απεικονίζουν τις ικανότητες και ιδιαίτερες κλίσεις των ατόμων με αναπηρία, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και την οπτική των ανθρώπων για τα άτομα με αναπηρία.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Τα έργα τέχνης αποκάλυψαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και ευαισθητοποίησαν μαθητές και καθηγητές για αυτό το θέμα. Άλλαξαν την οπτική τους για την αναπηρία, κάνοντάς τους όλους πιο ευσυνείδητους και ευαίσθητους. Επιπλέον, οι εργασίες τόνισαν την έλλειψη ίσων ευκαιριών στην καθημερινή ζωή και έκαναν τα άτομα με αναπηρία να επαναξιολογήσουν τη θέση τους στην κοινωνία. Τα έργα τέχνης παρουσίασαν τις ικανότητες και τα ιδιαίτερα ταλέντα των ατόμων με αναπηρία και τη σημασία της κοινωνικής ένταξης και υποστήριξής τους. Με αυτόν τον τρόπο, ο ρόλος της τέχνης και της δημιουργικότητας στη ζωή των ατόμων αυτών έγινε καλύτερα κατανοητός και αποτέλεσε εφαλτήριο ώστε να γίνουν προσπάθειες για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης αυτών των ανθρώπων και την ενεργή συνεισφορά τους στην κοινωνία.
![]() |
![]() |
Ομάδα δράσης: Μουμίν Μουμίν (ΠΕ02), Χατζή Αρήφ Χασάν Σεντάτ (ΠΕ04.01), Τουτουντζή Μουσταφά Δογάν (ΠΕ03), Οσμάνογλου Σινέμ (ΠΕ06), Αλή Χαρούν (ΠΕ04.01), Εμήν Μουζαφέρ (ΠΕ03).
Στο Μεινοτικό Γυμνάσιο- Λύκειο Ξάνθης κατά το σχολικό έτος 2023-24 και στα πλαίσια της Αξιόλογησης της Σχολικής Μονάδας στον άξονα Σχολείο - Οικογένεια, η ομάδα πραγματοποίησε τις εξής δράσεις με θέμα « Για καλύτερη ζωή: όχι στο κάπνισμα, όχι στους εθισμούς» : έρευνα σε μαθητές και γονείς με ερωτηματολόγια μέσω διαδικτύου, διαδικτυακή ενημέρωση- επιμόρφωση από μέλος του Κέντρου Πρόληψης «ΕΚΦΡΑΣΗ», δράση στην τάξη ( ΒΛ1) του σχολείου μας από μέλος της «ΕΚΦΡΑΣΗΣ» , πραγματοποίηση εκδρομής στο Μονοπάτι της Ζωής με συμμετοχή μαθητών από τα τρία τμήματα της Β Λυκείου του σχολείου μας. Όλες οι δράσεις είχαν στόχο να αφυπνίσουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για τη σοβαρότητα των εθισμών και των αρνητικών συνεπειών τους στην καθημερινή ζωή των ατόμων και στον κοινωνικό τους περίγυρο, να τους ενημερώσουν σε βάθος και ουσιαστικά και να παρακινήσουν τους εφήβους σε πιο υγιείς επιλογές στη ζωή τους.
Ομάδα δράσης: Παπαδοπούλου Ανδρομάχη, Αχμετ Ογλού Νουρή, Καραχότζα Μετήν, Μπαϊράμ Ιρφάν, Μπαντάκ Σεμπαχεδήν, Χουσεϊν Αλή Ερχάν, Χότσκα Μετήν
Οι οδηγίες και το Πρόγραμμα Εξετάσεων των Υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ 2024 είναι ΕΔΩ!
Τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, η ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος της Β΄Λυκείου, «Ταξίδι στις μνήμες του τόπου μου», πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Άβδηρα. Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κα. Ανυφαντή Μαρία και συνοδός καθηγήτρια ήταν η κα. Κίτσου Ελένη. Η δράση έγινε σε συνεργασία με το ΚΠΕ Βιστωνίδας στο πλαίσιο του προγράμματος «Ο κόσμος των Αρχαίων Αβδήρων».
Οι μαθητές/-τριες γνώρισαν τον πολιτισμό των αρχαίων Αβδήρων (μυθολογία, ιστορική διαδρομή, τέχνη) και διερεύνησαν την σχέση του φυσικού περιβάλλοντος με την εξέλιξη της αρχαίας πόλης. Το πρώτο μέρος του προγράμματος υλοποιήθηκε στο Μουσείο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρισμένοι σε ομάδες, παρουσίασαν τα αρχαιολογικά ευρήματα μέσα από δραματοποιημένες ιστορίες και τα συνέδεσαν με την εποχή μας.
Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στα Άβδηρα και επισκέφθηκαν το πανέμορφο Αρχοντικό Παμουκτσόγλου, έμαθαν την ιστορία του και άκουσαν τους θρύλους που το συνοδεύουν.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ακολούθησε επίσκεψη στον Αρχαιολογικό Χώρο όπου οι μαθητές υποδυόμενοι ρόλους αρχαιολόγων, εργατών και συντηρητών, υλοποίησαν προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής και συντήρησης αγγείου.
Τέλος, ανηφόρισαν στο Πολύστυλον, παρατήρησαν την οχύρωση που είναι θεμελιωμένη άλλοτε πάνω σε τμήματα του αρχαίου τείχους και άλλοτε πάνω σε βράχο, θαύμασαν το αρχαίο λιμάνι και μαγεύτηκαν από το ειδυλλιακό τοπίο με την σπάνια φυσική ομορφιά.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ήταν μια υπέροχη βιωματική εμπειρία και εκφράζουμε τις θερμές ευχαριστίες μας στους υπεύθυνους του ΚΠΕ Βιστωνίδας, κα. Δαμιανάκη Ευαγγελία και κο. Κουρτέση Δήμο, η συμβολή των οποίων ήταν καθοριστική για την επιτυχία της εκπαιδευτικής δράσης.