ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

  • 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg

homepage icon

 

Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο μας.

ΨΗΦΙΑΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

Τι είναι το ψηφιακό φροντιστήριο

Οδηγίες σύνδεσης

Πρόγραμμα από Δευτέρα 20/1 έως Παρασκευή 24/1

 

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Το Πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025

Διενέργεια προκαταρκτικών εξετάσεων (ΠΚΕ) για την εισαγωγή στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος, στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος, στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας και υγειονομικών εξετάσεων για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, έτους 2025.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΓΕΛ 2025 με ΑΔΑ

ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΓΕΛ Υποψήφιος 2025

ΑΡΧΕΙΟ ΟΔΗΓΙΕΣ Αίτηση-Δήλωση ΓΕΛ 2025

Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση ΓΕΛ για 5 ΜΟΥΣΙΚΑ 2025

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ 2025

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΕΛ 2025

Δ.Τ. Αιτηση-Δήλωση 2025

Εγκύκλιος υποβολής δικαιολογητικών υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 2025

NEA

Ειδικά μαθήματα και τρόπος εξέτασης

Δελτίο Τύπου για το Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο

Γνωστοποίηση Υπουργικής Απόφασης για τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής (Ε.Β.Ε)

 

ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΦΕΚ Β 5567_114223_Δ2_02_10_24__ΥΑ ΕΝ ΔΙΔ_2024_2025

Υπεύθυνη Δήλωση μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας

ΦΕΚ Ενισχυτικής Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων 2024-2025

Αίτηση Δήλωσης ειδικών μαθημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας 2024-2025

 

ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΦΕΚ: Καθήκοντα ψυχολόγων 2024-2025

Υπεύθυνη Δήλωση κηδεμόνα για υποστήριξη από ψυχολόγο Υπεύθυνη Δήλωση κηδεμόνα για υποστήριξη από ψυχολόγο 

 

ΣΤΡΑΤΕΥΣΙΜΟΙ

Οδηγίες κατάθεσης δελτίου απογραφής στρατεύσιμων γεννημένων το έτος 2007

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΑΒΔΗΡΑ

Διδακτική επίσκεψη στα Άβδηρα πραγματοποίησαν μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Γγ2 και Γγ3 του σχολείου μας, την Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022, στα πλαίσια του προγράμματος «Ο κόσμος των αρχαίων Αβδήρων» που διοργανώνει το ΚΠΕ Βιστωνίδας. Υπεύθυνοι και συνοδοί καθηγητές ήταν η κα. Ανδριανή Αλεξανδρίδου και η κα. Σοφία Σπυροπούλου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο των Αβδήρων και γνώρισαν τον πολιτισμό των αρχαίων Αβδηριτών, την μυθολογία και την τέχνη τους. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο, όπου υποδύθηκαν ρόλους αρχαιολόγων, εργατών και συντηρητών και υλοποίησαν προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής και συντήρησης αγγείων. Τέλος, οι μαθητές επισκέφθηκαν χώρους όπου πραγματοποιούνται ανασκαφές σε βυζαντινά τείχη και συντήρηση αυτών.

Η συμβολή των υπευθύνων του προγράμματος κας Ευαγγελίας Δαμιανάκη, κου Δήμου Κουρτέση και κου Παναγιώτη Ντούμα ήταν καθοριστικός παράγοντας επιτυχούς πραγματοποίησης όλων των παιδαγωγικών στόχων του προγράμματος και τους ευχαριστούμε θερμά.

Άβδηρα

ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (ΠΚΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, ΣΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΏΜΑΤΟΣ, ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤ

Διενέργεια προκαταρκτικών εξετάσεων (ΠΚΕ) για την εισαγωγή στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος, στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος, στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας και υγειονομικών εξετάσεων για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, έτους 2023. Η Ενημέρωση είναι ΕΔΩ!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2023

Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2023 είναι ΕΔΩ!

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Στο πλαίσιο των δράσεων της Παγκόσμιας Ημέρας Εκπαιδευτικού αναρτούμε τις εργασίες των μαθητών μας.

Εργασία, Εργασία1, Εργασία 2, Εργασία 3, Εργασία 4, Εργασία 5, Εργασία 6, Εργασία 7, Εργασία 8, Εργασία 9, Εργασία 10, Εργασία 11Εργασία 12, Εργασία 13, Εργασία 14, Εργασία 15, Εργασία 16, Εργασία 17, Εργασία 18, Εργασία 19, Εργασία 20, Εργασία 21.

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Το σχολείο μας προτίθεται να προσλάβει έναν/μια Μαθηματικό ΠΕ03 για το σχολικό έτος 2022-2023. Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να προσκομίσουν σχετική αίτηση μέχρι και την Παρασκευή 23/09/2022 και ώρα 14:30 στην Σχολική Εφορεία ή στη Διεύθυνση του σχολείου. (Ώρες προσέλευσης 09:00-14:30 κάθε μέρα εκτός Σαββάτου και Κυριακής.)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Ανακοινώνουμε πως το σχολείο μας πρόκειται να προσλάβει μια καθαρίστρια με σύμβαση μερικής απασχόλησης (από 14:00 μέχρι και 20:00) για πενθήμερη εβδομαδιαία εργασία.
 Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνήσουν με το τηλέφωνο 2541028492 μέχρι την 16η Σεπτεμβρίου και ώρα 14:30.

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς 2021-2022)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το καθεστώς λειτουργίας του σχολείου:

Το Μειονοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ξάνθης,  που ιδρύθηκε με Υπουργική Απόφαση αριθ.2867/1965 με την ονομασία Ημερήσιο Ιδιωτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης, στεγάζεται σε δύο κτίρια. Το 2018 το σχολείο άλλαξε καθεστώς όπως ορίζεται στο άρθρο 17 του νόμου 4563/2018 και μετονομάστηκε  σε Μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης και διοικείται  σύμφωνα με το άρθρο 6 του νόμου 694/1977 από: α) τον Διευθυντή του Μειονοτικού Γυμνασίου – Λυκείου,  (Έλληνας  στην  υπηκοότητα  και  Μουσουλμάνος  στο  θρήσκευμα) β) την Υποδιευθύντρια του Μειονοτικού Γυμνασίου – Λυκείου,  (Ελληνίδα  στην  υπηκοότητα  και  Χριστιανή  στο  θρήσκευμα) Κάθε  δύο  χρόνια  από  τον  Σύλλογο  Γονέων-Κηδεμόνων  εκλέγεται  τριμελής Σχολική Εφορεία. Το Μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης είναι το μοναδικό σχολείο της Μειονότητας στη Β΄/θμια Εκπαίδευση Ξάνθης  και λειτουργεί σε δύο βάρδιες,  πρωινή και απογευματινή. Η  πλειονότητα των  μαθητών,  λόγω της μοναδικότητας του Μειονοτικού Γυμνασίου – Λυκείου Ξάνθης, μεταφέρονται απ` όλο τον νομό με Υπεραστικά  και  Αστικά λεωφορεία του Κ.Τ.Ε.Λ.  Ξάνθης.

Γενικά Χαρακτηριστικά Ανθρώπινου Δυναμικού:

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ : 57 Στο σχολείο μας υπηρετούν 57 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων 27 είναι του Δημοσίου, 29 του Ιδιωτικού Δικαίου και 1 μετακλητός. Η Σχολική μας Μονάδα διαθέτει εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που απαιτούνται για την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος. Το μόνιμο προσωπικό (ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ)  υπερτερεί σε σχέση με τους αποσπασμένους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους  (ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ-ΔΗΜΟΣΙΟΙ).

Αριθμός  Μαθητών: 722 Αριθμός τμημάτων : Γυμνάσιο:  16 (5 απογευματινά),     Λύκειο:  13

Σχολικές Αίθουσες: Το κεντρικό κτίριο έχει 21 αίθουσες εκ των οποίων οι 5 είναι υπόγειες. Το παράρτημα διαθέτει 4 αίθουσες . Υπάρχουν 3 γραφεία για τη Διεύθυνση και τους Εκπαιδευτικούς.  Δεν υφίστανται αίθουσες μουσικής, εικαστικών, εργαστήρια  Πληροφορικής  και  Φυσικών  Επιστημών. Ως χώρος εκδηλώσεων και ως γυμναστήριο χρησιμοποιείται  ο αύλειος χώρος, το μέγεθος του οποίου είναι εξαιρετικά μικρό σε σχέση με το μαθητικό δυναμικό, και δημιουργείται συγχρωτισμός όχι μόνο στα διαλείμματα αλλά και κατά τις εκδηλώσεις. Το κτίριο δε διαθέτει υποδομή για άτομα με κινητικές ανάγκες.  Οι μαθητές κατανέμονται στις αίθουσες ανάλογα με τις διαστάσεις των αιθουσών.

Πρόγραμμα: Δίγλωσσο (Ελληνικά και Τουρκικά)

Τεχνικός εξοπλισμός : Το σχολείο διαθέτει 35 λαπτοπ, 18 υπολογιστές , 34 τάμπλετ , 25 προτζέκτορες, 4 φωτοτυπικά.

Κοινωνικό – οικονομικό υπόβαθρο :  Το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μας μονάδας προέρχεται από οικογένειες με μέσο-χαμηλό μορφωτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. H πλειοψηφία των μαθητών προέρχονται από γονείς που εργάζονται στο εξωτερικό και ζουν το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με έναν γονέα.

Εγγραφές-Μετεγγραφές:  Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου πρώτα εγγράφονται στα Γυμνάσια που ανήκουν με βάση τη χωροταξική κατανομή της Β/θμιας Εκπαίδευσης  Ξάνθης και μετά μετεγγράφονται στο Μειονοτικό Γυμνάσιο . Ιδιαίτερες συνθήκες εξαιτίας της πανδημίας : Η διδασκαλία, όπως και σε όλα τα σχολεία,  πραγματοποιήθηκε  δια ζώσης και  εξ  αποστάσεως.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

  • Εφαρμόστηκαν νέες πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης.
  • Ενισχύθηκε η εξωστρέφεια του σχολείου.
  • Παρά τον  όγκο του μαθητικού πληθυσμού και τις απρόσφορες κτιριακές εγκαταστάσεις, εξασφαλίστηκε η ηρεμία στο σχολικό περιβάλλον.
  • Οι σχέσεις  εμπιστοσύνης και εχεμύθειας εξισορρόπησαν τις εντάσεις μεταξύ των μαθητών.
  • Ο διαμεσολαβητικός ρόλος των καθηγητών ήταν επιτυχής.
  • Η διαφύλαξη της ισορροπίας και ο αλληλοσεβασμός  κυριάρχησε στις σχέσεις μαθητών/τριών και καθηγητών.
  • Η επικοινωνία Σχολείου – Οικογένειας ήταν αδιάλειπτη και επιτυχής σε επίπεδο πληροφόρησης και συνεργασίας.
  • Σημεία προς βελτίωση
  • Εξακολουθεί να κρίνεται αναγκαία η ουσιαστικότερη εμπλοκή της οικογένειας στα δρώμενα και τα τεκτενόμενα της σχολικής μονάδας, όπως και η συντονισμένη προσπάθεια από τους εκπαιδευτικούς, με τη  συνδρομή και στήριξη, από αρμόδιους φορείς, για τη δημιουργία θετικού και φιλικού κλίματος, την ενίσχυση της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού σε όλο τον μαθητικό πληθυσμό. 

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Η συνεργασία, η αποτελεσματική επικοινωνία και αλληλεγγύη όλων των μερών οδήγησε στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Η διεξαγωγή το τρέχον σχολικό έτος της δια ζώσης διδασκαλίας είχε θετική επίδραση στην ψυχολογία των μαθητών και την ομαλή ένταξή τους στην σχολική ζωή. Επιπλέον, είχαν την δυνατότητα να συμμετέχουν σε δράσεις που ενίσχυσαν την εξωστρέφειά τους και την επαφή τους με την κοινότητα.

Σημεία προς βελτίωση

Να τονιστεί, στο σημείο αυτό, ότι απαιτείται η συστηματική  ενημέρωση  όλων  των  μελών  της  σχολικής  κοινότητας  και  των  αρμοδίων  αρχών και φορέων,  σχετικά  με  την αδήριτη ανάγκη για  βελτίωση  της  κτιριακής  υποδομής, λόγω του υπερβολικά μεγάλου αριθμού μαθητών που φοιτούν στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις. 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία Παρά τις όποιες δυσκολίες, η Διεύθυνση του σχολείου διαχειρίστηκε και διεκπεραίωσε όλα τα θέματα που αφορούν στην λειτουργία της Σχολικής μονάδας με τρόπο αποτελεσματικό. Η διάθεση των εκπαιδευτικών για συνεχή επιμόρφωση και προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη,  σε κάθε δυνατή ευκαιρία, ήταν συνεχής, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, που κατά καιρούς παρουσιάστηκαν. 

Σημεία προς βελτίωση

Με δεδομένο το γεγονός ότι το σχολικό περιβάλλον είναι ένα περιβάλλον δυναμικό, μέσα στο οποίο οι ανάγκες των μαθητών διαφοροποιούνται κάθε χρόνο και οι συνθήκες διαφύλαξης και προστασίας της ανθρώπινης ζωής από ιούς και άλλους παράγοντες είναι πιο επιτακτική από ποτέ, για την επόμενη σχολική χρονιά προτείνεται η υλοποίηση αντίστοιχων σχεδίων ενδοσχολικής επιμόρφωσης σε μεγαλύτερο βάθος, προοπτική που βρίσκει σύμφωνο το σύνολο των εκπαιδευτικών.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Λειτουργία Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 8

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Τα αποτελέσματα των δράσεων του σχολείου μας έχουν ως εξής:

Με την αναβίωση της τοπικής ιστορίας μέσα από έργα τέχνης, οι μαθητές έγιναν παρατηρητές, ανέπτυξαν εξωστρέφεια και ήταν σε θέση να εξάγουν συμπεράσματα/αποτιμήσεις, τόσο από την ερευνητική διαδικασία, όσο και με τον τρόπο που υποβοηθήθηκαν από τους καθηγητές τους. Ανέπτυξαν δεξιότητες, όπως κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, αυτογνωσία, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα, έρευνα και επαφή με την πολιτισμική παράδοση.  

Επιπλέον, η γνωριμία με την τοπική ιστορία και η απαθανάτισή της έφεραν στο προσκήνιο παλιές, ξεχασμένες παραδόσεις και έθιμα και συνέβαλαν στην αγάπη για τη φωτογραφία. Πολιτιστικοί θησαυροί που δεν είχαν παρατηρηθεί μέχρι τώρα, προκάλεσαν την περιέργεια στους μαθητές και ενεργοποίησαν την ενασχόλησή τους με την πολιτιστική κληρονομιά.  Δημιουργήθηκε έτσι συνείδηση ​για τη συνέχιση της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ παράλληλα, διασφαλίστηκε η αντίληψη ότι ο πολιτισμός, η παράδοση και τα έθιμα πρέπει να αναβιώνουν και να προστατεύονται για τις επόμενες γενιές.

Οι βιωματικές και οτπικοακουστικές δραστηριότητες με αντικείμενο το θέατρο και τον αθλητισμό στην Αρχαία Ελλάδα, ενίσχυσαν το ομαδικό πνεύμα και αποτέλεσαν κίνητρο συνεργατικής δράσης με ποικίλους τρόπους. Οι μαθητές εξασκήθηκαν στην εκπόνηση ομαδικών εργασιών σε ηλεκτρονική και χειρόγραφη μορφή και στην παρουσίασή τους. Η θεατρική ομάδα είχε την πολύτιμη εμπειρία σχεδιασμού και παρουσίασης δρώμενων από την τραγωδία "Ελένη" του Σοφοκλή που διδάχθηκαν στην Γ' Γυμνασίου, στον χώρο του αρχαίου θεάτρου. Ο ενθουσιασμός και η επιβράβευσή τους λειτούργησε ως ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους. Οι εργασίες που εκπονήθηκαν λειτούργησαν ως τρόπος εξάσκησης των μαθητών στα τεχνολογικά μέσα.

Η εφαρμογή του επιμορφωτικού προγράμματος «Σχολικός εκφοβισμός – θυμός – συγχώρεση» αποτύπωσε την υπάρχουσα κατάσταση στο σχολείο μας σε σχέση με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της βίας και ενίσχυσε, για άλλη μια φορά, τη συνεργασία των μαθητών σε κοινές δράσεις και βιωματικά παιχνίδια, που στόχο είχαν την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα σχολικού εκφοβισμού, την ενδυνάμωση των τρόπων διαχείρισης θυμού και την δημιουργία καλών σχέσεων ανάμεσά τους. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ενημερώθηκαν για το πώς διαχειριζόμαστε περιστατικά εκφοβισμού από όποια θέση και αν βρισκόμαστε, θύτη, θεατή, εκπαιδευτικού. Μέσα από τα έργα τους (σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή) εκφράστηκαν, απελευθέρωσαν την φαντασία τους και ενεργοποίησαν τη δημιουργική τους διάθεση.  Μέσα από τα ερωτηματολόγια και τα παιχνίδια εξέφρασαν επιθυμίες, φόβους και αγωνίες και αναγνώρισαν τα δικαιώματα, αλλά και τις υποχρεώσεις που έχουν σε ό,τι αφορά στον σχολικό εκφοβισμό. Με αφορμή την δράση, δημιουργήθηκε λογαριασμός του σχολείου στην πλατφόρμα Pinterest.

Οι δράσεις με στόχο την ουσιαστικότερη επικοινωνία του σχολείου με οικογένεια και μαθητές, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν προβλημάτα εφηβείας, να ενημερωθούν για τις σωστές διατροφικές συνήθειες και να γνωρίζουν την σημασία του Εσωτερικού Σχολικού κανονισμού, έφερε πρωτίστως, πιο κοντά το σχολείο με την οικογένεια. Για πρώτη φορά έγινε μια προσπάθεια επικοινωνίας με την οικογένεια, για θέματα διαφορετικά από τα συνηθισμένα, για να αρχίσουν να δημιουργούνται στενότερες σχέσεις εμπιστοσύνης. Γονείς και εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν τους προβληματισμούς τους και  ενημερώθηκαν από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό για την πολύπλοκη φύση της εφηβείας, ενώ γονείς και μαθητές ενημερώθηκαν από διατροφολόγο για την σωστή διατροφή που πρέπει να ακολουθούν ως έφηβοι. Μέσα από έναν γόνιμο διάλογο, δημιουργήθηκε η πεποίθηση ότι με τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας και με την αρωγή εξειδικευμένων φορέων μπορούν να διευθετηθούν πολλά προβλήματα.

Η δράση για την ασύγχρονη υποστήριξη διδασκαλίας μαθητών και εκπαιδευτικών συνέβαλλε στην βελτίωση του βαθμού εξοικείωσης με τις ΤΠΕ και των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Παράλληλα, οργανώθηκε και υποστηρίχθηκε η συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ σχολείου, μαθητών και γονέων μέσα από την πλατφόρμα.

Με την επιμόρφωση για τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και το Φάσμα του Αυτισμού, πολλοί συνάδελφοι  γνώρισαν για πρώτη φορά έναν ιδιαίτερο «κόσμο», ξεχωριστών απαιτήσεων και εκπαιδευτικών προκλήσεων. Η εμπλοκή σε βιωματικές δράσεις ενίσχυσε τη δεξιότητα της ενσυναίσθησης και της συναισθηματικής ταύτισης, με άτομα που λειτουργούν εντελώς διαφορετικά. Στο δεύτερο σκέλος της δράσης, τα ημερολόγια ατομικής επιμόρφωσης φανέρωσαν το προσωπικό ενδιαφέρον και την συμμετοχή πολλών συναδέλφων  σε ποικίλες επιμορφώσεις.

Τέλος, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις βασικές αρχές Πρώτων Βοηθειών είχε πολύ θετικά αποτελέσματα. Οι εκπαιδευτικοί, αφού ενημερώθηκαν, αναθεώρησαν εσφαλμένες αντιλήψεις κι ένιωσαν τη σπουδαιότητα της παροχής Πρώτων Βοηθειών. Ακόμη, συνειδητοποίησαν την ανάγκη της έγκαιρης και ορθής αντίδρασης σε μια έκτακτη κατάσταση και αντιλήφθηκαν ότι η  αξία του χρόνου είναι μέγιστη, όταν η ανθρώπινη ζωή απειλείται και ότι η βραδύτητα αντιμετώπισης μειώνει δραματικά το ποσοστό θετικής εξέλιξης ενός περιστατικού.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Μία βασική δυσκολία αναφορικά με την υλοποίηση κάποιων δράσεων του σχολείου μας είχε να κάνει με τον χρόνο υλοποίησης. Ένα σχέδιο δράσης χρειάστηκε να μετατοπιστεί χρονικά σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν και δεν επέτρεπαν την μετακίνηση μαθητών, ενώ σε κάποιο άλλο σχέδιο δράσης η βασική δυσκολία ήταν ο χρονικός προγραμματισμός της δεύτερης επιμορφωτικής συνάντησης, καθώς ο φορέας υλοποίησης είχε πολλά αιτήματα για εκπαιδευτικές δράσεις και από άλλες σχολικές μονάδες και οι χρονικοί περιορισμοί ήταν πολλοί. Ακόμη, ο ενθουσιασμός των μαθητών ενθάρρυνε την οργάνωση ενός σχεδίου δράσης σε πολλαπλά επίπεδα, αλλά ο χρόνος δεν ήταν αρκετός για να υλοποιηθούν όλα. 

Στα σχέδια δράσης που αφορούσαν στην χρήση Νέων Τεχνολογιών και εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, δυσκολία για την επιτυχή υλοποίησή τους αποτέλεσε η αρνητικότητα των μαθητών να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για την εκπαιδευτική διαδικασία, η έλλειψη επιθυμίας, η χαμηλή και αργοπορημένη ανταπόκρισή τους στις εργασίες,  που τους ανέθεταν οι εκπαιδευτικοί, η έλλειψη  εξοπλισμού στο σπίτι (υπολογιστή ή σύνδεση στο ίντερνετ) η έλλειψη γνώσης σε ό,τι αφορά τον χειρισμό πλατφόρμας ή απαραίτητου λογισμικού (eclass, e-me, power point).

Ανάλογοι παράγοντες δυσκόλεψαν σχέδια δράσης που περιελάμβαναν την επικοινωνία με τους γονείς και την συμμετοχή τους σε αυτά. Η πανδημία του κορωνοϊού δεν επέτρεψε την δια ζώσης συνάντηση με τους γονείς - όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός – αλλά επέβαλλε την διοργάνωση συνάντησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Οι περισσότεροι γονείς και κηδεμόνες δεν συμμετείχαν, γιατί δεν είχαν τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες ή/και τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να προσθέσουμε και την δυσχέρεια στην επικοινωνία με ένα κοινό γλωσσικό κώδικα, κατανοητό από όλες τις πλευρές. Οι πατεράδες πολλών μαθητών μας απουσιάζουν από την οικογένειά τους για μεγάλα διαστήματα, λόγω εργασίας στο εξωτερικό και οι μητέρες επωμίζονται όλες τις ευθύνες και προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στον απαιτητικό ρόλο, που υπαγορεύουν τέτοιες δύσκολες περιστάσεις. Ωστόσο, οι μητέρες συνήθως δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα, μερικές φορές και καθόλου, για να συμμετέχουν σε δράσεις και εκδηλώσεις του σχολείου.

Σε κάποιες περιπτώσεις, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην υλοποίηση σχεδίου δράσης ήταν σχετικές με την περιορισμένη αυτοεκτίμηση των μαθητών στο να αναλάβουν πρωτοβουλίες δράσης κατά την εκπόνηση και κυρίως κατά την παρουσίαση των εργασιών τους, αλλά και τη συμμετοχή τους σε θεατρική ομάδα. Όμως, με την σωστή υποστήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών οι όποιες αναστολές καμφθηκαν και έτσι τα προγραμματισμένα σχέδια δράσης πραγματοποιήθηκαν.

Είναι ανάγκη να τονιστεί, ακόμη ότι για τη Σχολική μας Μονάδα δεν έχει οριστεί σε ετήσια βάση Ψυχολόγος ή Κοινωνικός Λειτουργός, με αποτέλεσμα να στερούνται οι εκπαιδευτικοί μας την επιστημονική υποστήριξη ενός επαγγελματία σε θέματα ψυχολογίας και εφηβικών συμπεριφορών. Λαμβάνοντας υπόψη και τον μεγάλο αριθμό των μαθητών/-τριών του σχολείου (722), γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι υπήρξαν μεγάλες δυσκολίες  στην διάγνωση και αντιμετώπιση προβλημάτων ποικίλης φύσης (σχολική φοβία, άγχος, κατάθλιψη, θυμός, πένθος, σύγχυση για τη σεξουαλικότητα κ.α.), ενώ το βάρος που επωμίστηκαν οι συνάδελφοι στη διαχείρισή τους είναι τεράστιο.

Ας μην παραλείψουμε, επίσης, το γεγονός ότι οι πολλές απουσίες των παιδιών λόγω της πανδημίας και η διάθεση εκπαιδευτικών σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, αποτέλεσαν παράγοντες που κατέστησαν δύσκολη τη μεγαλύτερη εμπλοκή των μαθητών στην αναθεώρηση-βελτίωση του εσωτερικού κανονισμού.

Τέλος, το κτιριολογικό θέμα του σχολείου μας είναι μείζον, αφού οι εγκαταστάσεις του είναι περιορισμένες και προβληματικές. Να τονιστεί ότι δεν υπάρχει αίθουσα εκδηλώσεων, ούτε χώρος γυμναστηρίου, όπου θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν πρόβες, συγκεντρώσεις και συναντήσεις (επιμορφωτικές, γονέων, σχολικές γιορτές, θεατρικές παραστάσεις, μουσικά δρώμενα κλπ.), όπως δεν υπάρχει και εργαστήριο Πληροφορικής, γεγονός που καθιστά αδύνατη την εξάσκηση των μαθητών στα τεχνολογικά μέσα και την εκπόνηση εργασιών με χρήση αυτών.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Πρακτική 1

Άξονας Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Τίτλος Δράσης Ερευνώντας και εξερευνώντας την Παλιά Πόλη της Ξάνθης του 19ου αι. μέχρι το πρώτο τέταρτο του 20ου αι.

Στόχος Βελτίωσης Καλλιέργεια δεξιοτήτων (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, αυτογνωσία, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα, έρευνα, επαφή με την πολιτισμική παράδοση) των μαθητών, ενέργειες εξωστρέφειας μέσα από διδακτικές επισκέψεις και οργάνωση ομιλιών (εξ αποστάσεως).

Ενέργειες Υλοποίησης

Η δράση ξεκίνησε με ενημέρωση των μαθητών/τριών της Γ΄ Γυμνασίου για το σχέδιο δράσης και τους σκοπούς της. Στόχος της δράσης ήταν η υλοποίηση μιας εικαστικής έκθεσης με δημιουργίες των μαθητών/τριών, οι οποίοι θα σκιαγραφήσουν τα αρχοντικά της Παλιάς Πόλης. Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών στηρίχθηκε το συνολικό σχέδιο δράσης, εντάσσοντας σε αυτόν τον επιστημονικό εγγραματισμό, στον οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες  ήρθαν σε γνωριμία με την επιστημονική μεθοδολογία.

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν τρεις επισκέψεις στην Παλιά Πόλη, στις οποίες συμμετείχαν ανά ζεύγη τα έξι τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου. Η πρώτη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιανουαρίου 2022 για τα τμήματα Γγ1 και Γγ2, στις 3 Μαρτίου 2022 για τα τμήματα Γγ3 και Γγ4 και στις 10 Μαρτίου για τα τμήματα Γγ5 και Γγ6. Η διάρκεια της επίσκεψης αντιστοιχούσε σε δύο διδακτικές ώρες του ωρολογίου προγράμματος. Έγινε ξενάγηση στα σοκάκια της Παλιάς Πόλης, όπου τα παιδιά από τους συνοδούς καθηγητές και συγχρόνως υπευθύνους του σχεδίου δράσης πληροφόρηθηκαν για την ιστορία της Παλιάς Πόλης, για την αρχιτεκτονική των αρχοντικών της και κατά την περιήγηση είχαν τη δυνατότητα να τραβήξουν πολλές φωτογραφίες. Στην ξενάγηση ήταν παρούσα και η διδάσκουσα του μαθήματος των Εικαστικών, η οποία έδωσε τεχνικές συμβουλές στους μαθητές και τις μαθήτριες για το πώς θα αποτυπώσουν στη συνέχεια λεπτομέρειες από τα αρχοντικά. 

Το κλίμα κατά τις επισκέψεις αυτές ήταν ευχάριστο και οι μαθητές και οι μαθήτριες εισερχόμενοι στο ρόλο του ερευνητή διατύπωσαν ερωτήματα σχετικά με την ιστορία της Παλιάς Πόλης της Ξάνθης και τεχνικά ερωτήματα σχετικά με τη σκιαγράφηση των αρχοντικών. 

Στη συνέχεια ακολούθησε η επεξεργασία του υλικού στο σχολείο, όπου δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να συγκεντρώσουν το υλικό, να το επεξεργαστούν και να επιλέξουν εκείνες τις φωτογραφίες, οι οποίες και αποτέλεσαν τη βάση της σκιαγράφησης αρχοντικών, σοκακιών της Παλιάς Πόλης της Ξάνθης. Σε αυτό το διάστημα της επεξεργασίας και της δημιουργίας η υπεύθυνη ομάδα του σχεδίου δράσης με επικεφαλή την διδάσκουσα του μαθήματος των Εικαστικών ήταν συνεχώς δίπλα στους μαθητές και τις μαθήτριες. Επίσης ο Συντονιστής του Σχεδίου Δράσης ανέλαβε μία φορά την εβδομάδα να συνέρχεται η ομάδα του σχεδίου δράσης προς ενημέρωση της προόδου του ομώνυμου σχεδίου δράσης. 

Οι μαθητές ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητά τους αρχές Απριλίου και την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου πριν κλείσουν τα σχολεία για τις πασχαλινές διακοπές έγινε επιλογή των δημιουργιών, οι οποίες με το άνοιγμα των σχολείων θα αναρτηθούν στον προαύλιο χώρο του Μειονοτικού Σχολείου ως μία εικαστική έκθεση. Να σημειωθεί ότι λόγω της θρησκευτικής εορτής των Μουσουλμάνων η σχολική μονάδα θα παραμείνει κλειστή μέχρι 5 Μαΐου. Η προετοιμασία της έκθεσης θα ξεκινήσει στις 9 Μαΐου. Στις 10 Μαΐου και για μία εβδομάδα θα είναι έτοιμη να παρουσιαστεί στο αύλειο χώρο του σχολείου τόσο στο σύλλογο διδασκόντων της σχολικής μονάδας όσο και σε όλους τους μαθητές. Η διάρκειά της θα είναι μία εβδομάδα μέχρι τη λήξη των μαθημάτων για το Λύκειο. Τέλος, μοιράστηκε ένα ερωτηματολόγιο στους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, προκειμένου να αποτιμήσουν τη δράση αυτή. 

Εκτός από αυτο το σχέδιο δράσης οι υπεύθυνοι καθηγητές ως μέλη του Άξονα 1 "Διδασκαλία-Μάθηση[1]Αξιολόγηση" προχώρησαν και σε μία άλλη ενέργεια, η οποία ήταν η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας στο πλαίσιο του Άξονα 1. Κατόπιν διαβούλευσης των μελών της ομάδας αυτής δημιουργήθηκαν δύο ερωτηματολόγια, από τα οποία το ένα αφορούσε το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής μονάδας και το δεύτερο όλους τους μαθητές του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου. Σκοπός των ερωτηματολογίων αυτών ήταν η αποτίμηση της διδασκαλίας, του τρόπου μάθησης μετά από τα δύο χρόνια εγκλεισμού λόγω του "Covid-19". Ιδίως αυτή η σχολική χρονιά 2021-2022 αποτελεί μία ιδιαίτερη χρονιά, διότι στο τέλος αυτής θα διεξαχθούν μετά από δύο χρόνια ενδοσχολικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, ενώ θα χρησιμοποιηθεί στο Λύκειο για πρώτη φορά η Τράπεζα Θεμάτων για τις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου. Γι΄αυτό αποτελεί σημαντικό η αποτύπωση της εικόνας της σχολικής μονάδας τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές, για να εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα.

Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)

http://gym-xanth.xan.sch.gr/index.php/el/ 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Βασική Προστασία της Ανθρώπινης Ζωής και τη Χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή. Στόχος της επιμόρφωσης είναι να αναπτυχθούν σε βάθος οι δεξιότητες παροχής Πρώτων Βοηθειών. Ο τομέας άλλωστε αυτός απαιτεί εκπαίδευση αλλά και συνεχή επανεκπαίδευση και πρακτική άσκηση για την καλύτερη και πληρέστερη κατάρτιση.

Θέμα 2

Άξονας Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα ψυχοεκπαίδευσης και σε τεχνικές επικοινωνίας. Οι έφηβοι παρουσιάζουν εντυπωσιακές μεταβολές στη ζωή τους και κατά συνέπεια κρίνουμε αναγκαία την επέκταση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών εστιάζοντας στα παραπάνω θέματα. Το ζητούμενο άλλωστε από την «ώριμη» κοινωνία των ενηλίκων και δή των εκπαιδευτικών είναι να υπάρχουν πολιτικές πρόληψης, καθώς πολλές από τις δύσκολες συμπεριφορές των εφήβων είναι δυνατό να προληφθούν, αφού το Σχολείο αποτελεί ένα καθοριστικό πλαίσιο συνοχής.

Θέμα 3

Άξονας Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Ειδικότερο Θέμα

Χρήση του πολλαπλού βιβλίου στην εκπαιδευτική διαδικασία και τεχνικές διδακτικής.

Θέμα 4

Άξονας Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Ειδικότερο Θέμα

Σχολικός εκφοβισμός και ο ρόλος της οικογένειας. Λαμβάνοντας υπόψη την εξάπλωση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού στην μαθητική κοινότητα και σε συνέχεια της επιμορφωτικής δράσης, που απευθυνόταν σε μαθητές και μαθήτριες, κρίνεται σημαντική η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των οικογενειών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, με σκοπό την από κοινού κινητοποίηση σχολείου και οικογένειας για την δημιουργία καλών σχέσεων ανάμεσα σε όλο το μαθητικό δυναμικό του σχολείου.

Θέμα 5

Άξονας Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

Χρήση της πλατφόρμας e-class και της πλατφόρμας e-me. Στην προσπάθεια ενίσχυσης του ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών μας και των οικογενειών τους, προτείνεται η πραγματοποίηση μιας επιμόρφωσης προς τους μαθητές με ανοιχτή πρόταση προς τους γονείς τους, με θέμα την χρήση των πλατφορμών e-class και e-me. Ωστόσο, η επιμόρφωση θα περιορίζεται στη λειτουργία της πλατφόρμας από την σκοπιά του μαθητή και στους τρόπους που ο γονιός μπορεί να υποστηρίξει και να παρέμβει

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ 2022

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2022 ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ 2022 ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!

Ιανουάριος 2025
ΚΔΤΤΠΠΣ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

ministy edu link

 

Didexan link

 

SCH link

 

digitalschool link

 

iep link

 

saferinternet link

 

pegausus link

Copyrıghtst Τεχνική υποστήριξη & επιμέλεια: Σοφία Σπυροπούλου ΠΕ86
© 2025. All Rights Reserved.